Fiind înconjurată de multe femei antreprenor în ultimii 10 ani, am învățat să îmi dau seama în primele 30 secunde dacă în fața mea este cineva care și-a construit un BRAND PERSONAL sau nu- dar mai ales, dacă este cineva care și-a crescut afacerea printr-un brand personal SMART sau nu.
Dacă spune:
”De obicei nu ies la evenimente de business.”
”Nu îmi place să ies în față.”
”Mi-e frică să vorbesc în public”
”Recunosc că nu știu să pozez/să mă îmbrac.”
”Nu mă pricep la social media”
”Mi-e frică de ridicol”
”Nu s-a scris nimic despre mine în presă/pe google”
De multe ori nu are la ea cărți de vizită și nu iese în evidență prin nimic, nici discurs, nici atitudine, nici ținută. Este acea persoană care de multe ori face o defavoare afacerii sale, indiferent cât de bine este pusă la punct din punct de vedere comercial. Se simte incomod în propria piele și ar dori să plece cât mai repede înapoi în zona ei de confort.
Însă dacă vezi o femeie de afaceri care are o imagine bine aliniată cu afacerea ei, transmite încredere, are un ”je-ne-sais-quoi” ușor de reținut, are toate cuvintele la ea și face networking cu ușurință, poți paria că a investit timp și energie în BRANDUL EI PERSONAL și că asta o ajută în afacerea ei. O vei reține cu ușurință și probabil o vei căuta pe google pentru a citi mai multe articole/ interviuri despre ea, după care îi vei da follow în Social Media, unde are un profil bine pus la punct.
De ce? Pentru că acea FEMEIE DE AFACERI știe cât de puternic poate fi impactul unui brand personal bine construit asupra succesului afacerii sale!
O femeie de business care investește în brandul ei personal știe cât de importante sunt nu doar ținutele ci și CULORILE pe care alege să le poarte. Ea observă cât de mult contează fiecare cuvânt pe care îl spune și alege cu grijă brandurile cu care se asociază. În Social Media, aceasta are un specialist în comunicare responsabil de tot ceea ce se scrie, care îi aliniază obiectivele de business cu cele de comunicare.
În presă, aparițiile sale sunt strâns legate de aceste obiective și urmăresc cu sinceritate o anumită imagine. Atenție, o imagine bine construită nu poate fi bazată decât pe realitate! Nu cred în branduri personale strălucitoare și poze ultra-editate pentru niște pseudo-vedete pe care nici nu le observi dacă treci pe stradă pe lângă ele: un specialist bun în comunicare va asculta povestea ta și va scoate de acolo tot ce e mai frumos în lumina reflectoarelor!
Mai mult, un specialist va ști că un brand personal nu poate fi PERFECT, așa cum nu suntem nici noi, oamenii: câteodată o poveste de viață este chiar mai frumoasă și poate inspira, dacă alegem să scoatem în față și părțile mai puțin strălucitoare- vezi povestea Oprah, de exemplu. Defectele sunt cele care ne fac umani și ne ajută să vorbim cu o voce în care cei care ne urmăresc se pot regăsi.
Așa că pentru o femeie de afaceri de succes există o singură direcție: ÎNAINTE! Alege un specialist în comunicare care să te sprijine și să te ajute nu doar ca să vinzi mai bine produsele/serviciile businessului tău, ci și ca să îți construiești o IMAGINE de succes și o VOCE respectată în piață!