TOP 5 Tendințe de Branding Personal în 2023

TOP 5 Tendințe de Branding Personal în 2023

Într-o țară în care tot mai mulți încep să cunoască puterea și înțelesul procesului de Branding Personal, posibilitățile sunt nelimitate. Un Brand Personal puternic te ajută să-ți atingi obiectivele în timp ce rămâi fidel personalității tale, iar un expert în personal branding te va ghida pe un drum de autenticitate, în care să prinzi mai multă încredere în tine.

Cum se schimbă percepțiile noastre și cum ne adaptăm la o lume în continuă schimbare? Ce va însemna un om de succes în 2023? Cum ne vom modela imaginea pentru a reuși? Ce vom scoate în față sau mai degrabă, ce vom lăsa în umbră?

După un studiu al pieței și tendințelor, am identificat cele 5 TOP TENDINȚE care ne vor influența în mod direct brandul personal în 2023:

  1. SLOW BRANDING. Este tendința anului și cred că va fi tendința deceniului care urmează. Suntem un întreg val de profesioniști care s-au săturat să audă de ”rapid & ieftin”, care vor să construiască etapă cu etapă, luându-și tot timpul necesar pentru rezultate pe termen lung.

În comunicare nu mai e vorba despre a ”băga o fisă” și despre ”strategii magice care îți aduc succes instant”. Cuvântul SUCCES se prăfuiește, fiind înlocuit încet-încet de alt cuvânt: EVOLUȚIE. Cu cât se maturizează procesele de branding, cu atât și noi, profesioniștii din domeniu, simțim nevoia să facem lucrurile diferit.

Clienții mei înțeleg procesul creativ complex la care îi supun într-o transformare de brand personal și au răbdare să treacă prin toate etapele metodei RUSANDA, indiferent că durează o lună sau șase luni:

Rediscover your purpose

Unveil your personality

Strategise & build structure

Align inside with outside

Negotiate with fears

Design a new brand identity

Announce the new you

2. Natural peste orice limită. Nu ești gata pentru asta, dar vei fi! Scoatem toate straturile de protecție, machiajul excesiv, filtrele, zâmbetele false, imaginile extra-prelucrate, fericirea de plastic și arătăm viața așa cum este ea. Poate că așa ar fi trebuie să fie lucrurile de la început, însă începuturile Social Media au fost unele… foarte pudrate.

Să lăsăm în urmă vedetele anilor 2000 cu viață perfectă, casă perfectă, familie perfectă, corp perfect, zâmbet perfect și postări perfecte. Să ne îndepărtăm de ideea de ”păpușă” în online, care ține oamenii la distanță prin falsa sa perfecțiune.

Să scoatem în față femeile reale, cu corpuri reale, cu case reale, probleme reale și aspect real. Să învățăm să ne simțim în siguranță și fără toate straturile de protecție, să avem încredere în noi la bine și la rău. Mai mult, să realizăm că fără toate acele straturi artificiale, cei care ne urmăresc au mai multe șanse să se conecteze și să creeze un atașament emoțional cu noi.

3. Mai rămân în picioare cei cu un PERSONAJ interesant și bine conturat. Ești SEDUCER, RULER sau EXPLORER? Comunici ca un lider, un creator, un comediant sau un înțelept?

Metoda arhetipurilor lui JUNG pe care o folosesc în procesul de Personal Branding mă ajută să-ți construiesc un personaj bazat pe personalitatea ta. Adică nu inventăm un personaj, ci mai degrabă descoperim personajul din interiorul tău și îi dăm putere!

4. Nișare clară. Nu mai facem de toate, pentru toți. Nu mai postezi dimineața sarmale, la prânz conferință de business în power suit, seara ”how to” de make-up, poze cu familia, cu pisica, bârfe cu vedete și postări politice înainte de culcare. Adaugă sfaturi de parenting, styling, cărți, și gata, i-ai bulversat pe toti urmăritorii tăi.

Acest tip de conținut ”curcubeu” nu face decât să transmită că nu știi cine ești, ce vinzi și cui. Începe prin a afla care este personajul tău, apoi a face curățenie și a alege 3 obiective și 2-3 direcții clare de comunicare pentru a le atinge.

5. MAI MULT UMOR, într-o lume tristă care ne aduce război, boală, pandemie și o mare criză economică.

În interviul lui David Letterman cu Președintele Zelensky, când a fost întrebat despre cum reușește să-și păstreze simțul umorului chiar și în cadrul tragic al războiului, acesta a răspuns simplu: ”Da, îmi folosesc umorul ca să nu-mi pierd mințile.”

Deși nu trăim nici pe departe într-o epocă a fericirii, e momentul să ne adunăm toate resursele de ironie, auto-ironie și sarcasm pentru a picta culori aprinse peste realitatea noastră. Rasu’-plânsu’ parcă tot e mai bun decât doar plânsu’… Altfel, cum vom supraviețui?

Odată cu 2023 va veni momentul în care lucrurile se vor separa, ca printr-o pâlnie. Va fi transformator, dureros, ne va scutura în mod sigur simțul realității însă ne va da voie să ne reinventăm. Vor aparea noi influencers și vor dispărea mulți dintre cei vechi. Vedetă va înseamna altceva în viitor, ceva care fascinează, educă sau amuză. Pentru ceilalți ne vom pierde, treptat, interesul.

Astfel, vom vedea cine rămâne în era confortabilă a anilor 2000 și cine demolează tot și merge mai departe, spre viitor?