sau cum ajungem de la Mondrian la ”o pictură cu pătrate colorate”…
Câteodată am impresia că noi, specialiștii Social Media, suntem văzuți ca niște pictori neînțeleși din curentul artei abstracte- te plimbi prin muzeu, te uiți la o pictură de Mondrian și zici: ce mare treabă, niște pătrate colorate, pot și io!
Însă câți Mondriani ați văzut în afară de original, care să vândă un tablou cu 50,6 milioane de dolari?
Așa și noi, specialiștii în Social Media.
Săptămâna trecută m-au sunat două antreprenoare de aproximativ aceeași vârstă, care au nevoie de un specialist care să le coordoneze platformele Social Media în locul lor. Ambele mi-au recunoscut, oftând, cu o ordine diferită a cuvintelor:
“Mă simt vinovată să plătesc pentru asta, doar pot și eu să postez! Doar că nu mai am timp să mă ocup și de asta și de business.”
Oare când angajăm contabil, ne gândim că putem face asta și noi în locul lor?
Dar când apelăm la serviciile unui avocat și plătim pe oră, fără să comentăm?
Dar când luăm o firmă de transport, doar și noi putem transporta chestii?
Dar când facem revizia la mașină? Ce mare treabă, schimbi niște ulei… Nu-i așa?
Și atunci, de unde vine vina, de unde vin remușcările și convingerea că “Social Media” egal “Pot și io”?
E ca și cum aș lua o pensulă și aș desena pătrățelele și cerculețele lui Kandinsky, însa nu mi-ar cumpăra nimeni tabloul. E ca și cum mi-aș corecta singură un contract, fără avocat, după care aș sta cu frică, să nu fiu dată în judecată pentru o scăpare.
Așa funcționează și Social Media: sigur, poți posta, însa vei vinde? Ești la curent cu toate limitările noi ale platformelor și cu diferite formate foto/grafică? Știi la ce oră trebuie să postezi pentru a avea atenția publicului tău țintă? Știi să faci Ads, Reels, IG TV, înțelegi potențialul Guides?
Pe de altă parte, dacă ai TIMP și INTERES, poți investi într-un curs profesionist de Social Media după care să te abonezi la publicații din domeniu și să înveți constant despre instrumentele noi și statisticile din piață, așa cum facem noi, specialiștii. Asta te va transforma însă în specialist în Social Media iar timpul tău pentru antreprenoriat va fi limitat. Fii pregatit să faci acest sacrificiu.
Însă rolul unui specialist Social Media este să-ți facă viața mai ușoară: după o scurtă perioada de acomodare, va lua de pe umerii tăi presiunea postărilor, a design-ului și a administrarii mesajelor și comunităților. Va vedea unde sunt probleme de comunicare/de business și ți le va semnala. Va veni cu idei noi și FRESH și cu abordări creative pentru produsele tale.
Până la urmă, fiecare business de succes este format dintr-o echipă cu un mix de talente, care trag în aceeași direcție. Omul potrivit de comunicare pentru afacerea ta se va concentra pe “a vinde” și “a fideliza” prin Social Media si va cuceri noi frontiere, timp in care tu te vei putea concentra pe partea de business pe care o poti face doar TU!